REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO PORĄBANE.PL

Postanowienia ogólne

§1

Regulamin określa zasady, według których Sprzedawca świadczy usługi drogą elektroniczną na rzecz Klientów. Usługi te polegają na umożliwieniu Klientom zawierania umów sprzedaży towarów dostępnych w asortymencie Sklepu poprzez Internet, przy cenach widocznych na odpowiednich podstronach Sklepu.

§2

Definicje stosowane w Regulaminie mają następujące znaczenie:

  • „Sprzedawca” – Urszula Warzecha, prowadząca działalność gospodarczą: DOMY NA WSI Urszula Warzecha w Tarnowcu 48, 55-106 Tarnowiec, NIP: 9151803109, REGON: 367347890;  
  • „Sklep” – sklep internetowy znajdujący się na stronie internetowej porabane.pli jej podstronach;
  • Klient” – każda osoba, która zawarła ze Sprzedawcą umowę sprzedaży poprzez złożenie zamówienia w Sklepie; pojęcie to oznacza również osobę, która jest w trakcie składania zamówienia;
  • Konsument” – osoba zdefiniowana w przepisie art. 221 Kodeksu cywilnego, czyli osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
  • „Informacja o przetwarzaniu danych osobowych” – informacja o przetwarzaniu danych osobowych w związku z korzystaniem ze Sklepu, która znajduje się pod tym adresem: Tarnowiec 48, 55-106 Tarnowiec

§3

  1. Treści prezentowane na stronach Sklepu, zwłaszcza ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje, nie stanowią oferty handlowej zgodnie z przepisami art. 66 i 661 Kodeksu cywilnego. Są raczej zaproszeniem do składania ofert. 
  2. Sprzedawca ma prawo modyfikować ceny oferowanych w Sklepie produktów, jednak zmiany te nie mają wpływu na zawartość wcześniej zawartych umów sprzedaży.

§4

  1. Towary dostępne w asortymencie Sklepu są wycenione w złotych polskich i zawierają podatek VAT. 
  2. Podane ceny nie obejmują kosztów dostawy ani opłat za obsługę płatności.
  3. Sprzedawca ma prawo modyfikować ofertę Sklepu, organizować i odwoływać akcje promocyjne, a także przyznawać kody rabatowe o określonym terminie ważności.
  4. Rabaty udzielane w ramach promocji nie sumują się z innymi ofertami promocyjnymi.

§5

Sklep obsługuje zamówienia zarówno na terenie Polski, jak i poza jej granicami.

§6

  1. Aby skorzystać ze Sklepu, nie trzeba spełniać szczególnych wymagań technicznych dotyczących komputera lub innego urządzenia końcowego, takiego jak smartphone czy tablet. Wystarczy mieć dostęp do Internetu, posiadać adres e-mail oraz korzystać z standardowego systemu operacyjnego i przeglądarki internetowej.
  2. Aby korzystanie ze Sklepu było poprawne, konieczne jest aktywowanie obsługi plików cookies w przeglądarce internetowej. Pliki te mogą być później usunięte za pomocą odpowiednich opcji dostępnych w przeglądarce lub innym oprogramowaniu. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies znajdują się w Informacji o przetwarzaniu danych osobowych.

Newsletter

§7

W zakresie funkcji Sklepu, Sprzedawca oferuje usługę Newsletter, która obejmuje przesyłanie informacji na wskazany przez Klienta adres e-mail dotyczących Sklepu, oferowanych produktów, promocji, rabatów oraz planowanych wydarzeń promocyjnych.

Składanie zamówień

§8

  1. Towary są sprzedawane na podstawie składanych zamówień za pośrednictwem Sklepu. Klient ma możliwość złożenia zamówienia, dostarczając wszystkie niezbędne dane do jego realizacji. 
  2. W sklepie można dokonywać zamówień przez całą dobę, przez 7 dni w tygodniu.
  3. Zamówienia mogą składać osoby pełnoletnie i posiadające pełną zdolność do czynności prawnych, czyli osoby, które osiągnęły pełnoletność lub uzyskały ją poprzez zawarcie małżeństwa.

§9

  1. Aby nawiązać umowę sprzedaży z Sprzedawcą, Klient składa zamówienie w Sklepie, wybierając produkty i klikając przycisk „Dodaj do koszyka”. Wybrane przedmioty nie są jeszcze zamówione, dając Klientowi opcję dodawania kolejnych produktów do koszyka, usuwania istniejących pozycji oraz rezygnacji z dokonania zakupów.
  2. Po dodaniu produktów do koszyka, Klient może dostosować ilość zamawianych towarów w Sklepie, zmieniając odpowiednią wartość w koszyku. Jeśli Klient dysponuje kuponem rabatowym, istnieje możliwość jego użycia poprzez wpisanie go w odpowiednie pole formularza.
  3. Podczas zakupu produktów podlegających personalizacji, Klient określa, czy chce nabyć dany towar z dodatkowym znakowaniem zawierającym treść lub wybraną przez niego zawartość.
  4. Po umieszczeniu wszystkich pożądanych towarów w koszyku, Klient powinien wybrać preferowany sposób płatności oraz dostawy. Obok dostępnych opcji płatności i dostawy widoczne są również ich koszty.
  5. W sekcji „Podsumowanie koszyka” widoczna będzie cena końcowa, obejmująca łączną kwotę, jaką Klient będzie zobowiązany uregulować. Cena ta zawiera koszt towaru, opłatę za dostawę oraz wybrany sposób płatności.
  6. Prezentowane w podsumowaniu produkty z informacją o ich ilości, cenach, a także kosztach dostawy i płatności są ofertą Sprzedawcy skierowaną do Klienta w celu zawarcia umowy sprzedaży tych konkretnych towarów. Klient ma możliwość korekty ewentualnych błędów w składanym zamówieniu, dokonywania zmian lub anulowania poprzez edycję zawartości koszyka.
  7. W tej fazie składania zamówienia konieczne jest sprawdzenie jego poprawności oraz potwierdzenie poprzez kliknięcie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”. Aby złożyć zamówienie, Klient musi również zaakceptować Regulamin. Kliknięcie przycisku oznacza akceptację oferty Sprzedawcy, o której mowa w powyższym postanowieniu, co prowadzi do zawarcia umowy sprzedaży między Sprzedawcą a Klientem.
  8. Po sfinalizowaniu umowy sprzedaży, Sprzedawca wysyła do Klienta wiadomość potwierdzającą złożenie zamówienia w Sklepie na adres e-mail, podany przez Klienta.
  9. Po dostarczeniu towarów, Sprzedawca może wysłać na adres e-mail Klienta zaproszenie do wypełnienia ankiety posprzedażowej w celu zbadania opinii na temat przeprowadzonej transakcji. Wypełnienie ankiety przez Klienta jest dobrowolne.

§10

  1. Metody dostawy, koszty oraz terminy dostarczenia towarów, a także procedury obsługi płatności są precyzyjnie określane przy każdorazowym składaniu zamówienia.
  2. W Sklepie dostępne są następujące opcje płatności: przelew, przy czym realizacja zamówienia następuje po zaksięgowaniu wpłaty Klienta na rachunku bankowym Sklepu. W zakresie dostawy dostępne są opcje: przesyłka kurierska, odbiór w Paczkomacie.
  3. Zamówiony towar jest dostarczany Klientowi zgodnie z wybranym przez niego sposobem. Sprzedawca zaleca Klientowi dokładne sprawdzenie zawartości przesyłki zawierającej zakupione produkty podczas jej odbioru. W przypadku uszkodzenia opakowania zewnętrznego przesyłki, zaleca się odmowę jej przyjęcia.

Reklamacje i Zwroty

§11

  1. Jeśli Klient jest Konsumentem, ma prawo odstąpić od zawartej umowy sprzedaży ze Sprzedawcą bez podawania przyczyn, w terminie 14 dni od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie rzeczy (towaru), lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie rzeczy (towaru). Jeśli umowa dotyczy wielu rzeczy (towarów), dostarczanych osobno, termin ten upływa po 14 dniach od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy objętych jednym zamówieniem.
  2. Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w przypadku sprzedaży towarów poddanych personalizacji na jego zlecenie, które mają zaspokoić jego zindywidualizowane potrzeby.
  3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument powinien poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy za pomocą jednoznacznego oświadczenia. Oświadczenie to może zostać przesłane na piśmie pocztą lub elektronicznie na adres e-mail sprzedawcy.
  4. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, że Konsument przekaże informację dotyczącą wykonania prawa odstąpienia od umowy przed upływem określonego terminu.
  5. W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy Konsumentowi (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę). Zwrot następuje niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy. Sklep dokonuje zwrotu płatności przy użyciu tych samych metod płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie wiąże się z dodatkowymi kosztami.
  6. Sprzedawca ma prawo wstrzymać się ze zwrotem otrzymanych od Konsumenta płatności do momentu otrzymania zwracanego towaru lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  7. Konsument powinien niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia poinformowania o odstąpieniu od umowy, odesłać lub przekazać rzecz Sprzedawcy. Termin ten jest zachowany, jeżeli Konsument odesła rzecz przed upływem 14-dniowego terminu.
  8. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
  9. Konsument odpowiada jedynie za obniżenie wartości rzeczy wynikające z jej używania w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcji rzeczy.
  10. W przypadku reklamacji należy podać numer zamówienia (lub inne dane identyfikujące zamówienie), dane kontaktowe Klienta umożliwiające udzielenie odpowiedzi na reklamację, oraz opis zdarzenia stanowiącego podstawę reklamacji.
  11. Podczas składania reklamacji, należy dostarczyć reklamowany towar do Sprzedawcy. Na przesyłce należy umieścić numer zamówienia.
  12. Sprzedawca udzieli odpowiedzi na reklamację w ciągu 14 dni od daty jej otrzymania. Reklamacje dotyczące usług elektronicznych będą również rozpatrywane w tym samym terminie.
 

§12

Sprzedawca informuje Klientów będących Konsumentami, że na stronie http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów między konsumentami a przedsiębiorcami (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców, którzy dążą do pozasądowego rozstrzygnięcia sporów dotyczących zobowiązań umownych wynikających z umowy sprzedaży online lub umowy o świadczenie usług

Skontaktuj się z nami:

+48 730 455 307
kontakt@porabane.pl

Newsletter
Bądź na bieżąco z naszymi nowościami!

Copyright © 2023 PORABANE. All rights reserved.

Add to cart